maandag 16 juli 2012

Koffer in pakken als een pro





Komt dit jou ook zo bekend voor? nou mij wel haha ik neem elke reis weer teveel kleding mee. Kleding die ik uiteindelijk wel mee heb maar niet aantrek.Kleding die heel de vakantie in mijn koffer hebben gezeten en uiteindelijk niet een keer eruit is geweest. Zonde van de ruimte, hier een paar tips om dat komende vakantie te voorkomen.


Regel 1. Pas de inhoud aan op je reisduur en reisbestemming
Hier begint het natuurlijk. Want hoelang ga jij op vakantie is dat een week of 3 volle weken, is het een warm of koud land. Hierop moet je jou kleding afstemmen. Veel of weinig kleding, warme of luchtige kleding. Nou neem ik in ieder geval altijd wel een jas en een vest mee, en een of 2 lange broeken, want het kan plotseling koud zijn of regenen. En dan zit je daar in een topje te rillen van de kou. Niet zo handig natuurlijk. 'extra tip: kijk naar de weersvoorspellingen'

   
Regel 2. Welke koffer is nou praktisch?
Je hebt verschillende soorten materialen. Stof is erg handig want dat geeft mee, waardoor je toch nog je laatste paas schoenen erin kan stoppen. Persoonlijk vindt ik toch harde koffers fijn om beschadiging tegen te gaan. Dan kan je ook nog kiezen uit groot, middel of klein? Hoe groter de koffer, hoe meer ik meeneem. Is mijn probleem altijd, dus een gemiddelde koffer van 60 a 65 cm is wel goed. Helemaal handig zijn dan koffers met 4 wieltjes die 360 graden kunnen draaien, en met verschillende vakken die je kunt afsluiten, zodat je alles overzichtelijk kunt inpakken en niets kwijtraakt

Regel 3. Wees streng
Natuurlijk wil je liever heel je kledingkast plus al je accessoires meenemen. Maar je gaat op vakantie en loopt waarschijnlijk de meeste tijd rond in je bikini en slippertjes, of je favoriete kleding.

Tips inpakken - ruimte

* Begin vroeg met pakken, dan heb je genoeg tijd om te bedenken wat je mee kunt nemen. Ik heb altijd wel dat ik iets vergeet. Ik ben zo een keer mijn  pyjama, of mijn lievelings zonnebril vergeten :(. Als je ruim van te voren begint kun je er dus nog wat dagen over nadenken.

* Vacuümzakken voor kleding zijn ook erg handig en ruimte besparend . Je kunt ze weleens bij de action of de blokker kopen. Zijn niet zo duur en is erg fijn want ze zijn transparant, waterdicht, herbruikbaar, geurloos en beschermen tegen stof of schimmel. Alleen moet er weer wel een stofzuiger voor hebben. dus voor de terugreis? daar heb ik nog geen oplossing voor :(


*Bedenk dat ze daar ook winkels hebben dus hoef je niet alles mee te nemen als bijvoorbeeld wasmiddel. En een beetje ruimte is nooit verkeerd voor als je gaat shoppen of souvenirs koopt.

*Neem je schoenen mee? Zet ze tegen de rand van je koffer en doe je sokken in een plastic zakje en stop deze erin. Bespaart weer een beetje ruimte

*Vul lege ruimtes met opgerolde kleding, om kreukels te voorkomen kun je er keukenpapier tussen leggen.

*Plaats zware spullen onderin dicht bij de wieltjes, zodat de zware spullen je kleren niet naar beneden kan drukken en zo je kleren ook niet kunnen kreukelen.

Fashion-tips  

*In plaats van veel kleding mee te nemen kun je ook wat meer accessoires in plaats van kleding meenemen. Dit kan je goed combineren en zo elke keer een ander tintje geven aan je look. Zo heb je minder kleding maar wel veel mogelijkheden.


*Combineer je kleding ook qua kleur, bv een zwart vestje dit kan eigenlijk op alles, witte sandaaltjes of witte topjes dit zijn vooral basic kleding maar is wel met zowat alles te combineren.

*Ga je met de auto of het vliegtuig? zorg voor gemakkelijke kleding, dus vooral niet een te strakke spijkerbroek, of rokje. Maar een jogging broek en een vest die je aan kunt doen als het wat kouder wordt.

Handagage-tips

*
Je moet altijd oppassen voor zakkenrollers, zo is het slim om niet al je geld en pasjes in één portemonnee te doen. Maar het te verdelen over je bagage en koffer. Voor het geval dat je portemonnee gestolen wordt je niet zonder geld zit. Berg het ook goed op in je bagagetas in een vakje met rits. Een kopie van je paspoort is ook erg handig, en die bijvoorbeeld op te bergen in je koffer

*Passagiers mogen niet meer dan 100 milliliter vloeistof per flesje of potje meenemen, en deze flesjes op potjes moeten samen passen in een doorzichtige, hersluitbare plastic zak met max één liter inhoud. Soms zijn die zakjes op Schiphol verkrijgbaar maar neem er voor de zekerheid altijd een paar mee. Alleen babyvoeding en medicijnen die tijdens de vlucht noodzakelijk zijn, vallen niet onder deze regel.

                                     

*In elke handbagage mag één aansteker en één doosje lucifers bij je dragen, reservebatterijen zijn ook toegestaan 

* Navulbare reisflesjes zijn ook heel handig voor in je handbagage maar ook voor in je koffer. Zo hoef je voortaan niet 2 kilo aan bodylotions, bodybutter, zeep, shampoo en crèmes mee te nemen. Ze zijn vaak te koop bij drogisterij en de xenos te koop.




Sorry dat het zo laat kwam, het was een beetje uitgelopen door mijn eigen vakantie, maar ik hoop dat jullie toch nog wat aan de tips hebben. Verder nog een hele fijne vakantie, have fun!!


liefs,

Hannah

7 opmerkingen:

Deborah zei

Handige tips!

xtasjaa zei

Hee bedankt voor de handie tips,
heb er wat van geleerd hahaha

xx

Unknown zei

Handige tips.. Ik mag ook wel eens wat kieskeuriger zijn haha, neem altijd veel te veel mee!

Unknown zei

Ik heb er zelf helaas niks aan, want ga niet op vakantie, maar wel handige tips!

Malou zei

Wat een goede tips :)

Lifesplash zei

Handige tips! Haha, ik ga zo maar eens beginnen met inpakken. :D

MissEvie.nl zei

Leuke tips! Helaas zit de vakantie er al lang weer op ;-)