zaterdag 31 december 2011

Oud & nieuw

Laatste dagje 2011. Vanavond is het zover de jaar wisseling van 2011 naar 2012. Met veel oliebollen en vuurwerk.











Ik zit nu al te wachten op het vuurwerk (al hoor en zie ik het nu al maar ja). Vanavond is het natuurlijk het allermooist. Als ik aan oud & nieuw denk: denk ik aan oliebollen en vuurwerk maar ook met familie en vrienden. Met zijn allen lol hebben en het vuurwerk bekijken en lachen.


maar misschien heb ik daar een ander beeld over dan jullie. 

Het probleem aan vuurwerk ik de ongelukken. maar ook dat dieren zich niet op hun gemak voelen. Speedy (mijn kat) is nu al bang en durft niet naar buiten. Dit vindt ik best zielig en vooral omdat we niet thuis zijn. daarom  wat tips zodat de diertjes zich ook op hun gemak voelen.

niet alleen honden maar ook katten, konijnen, parkieten enzovoort

voor binnen:
* sluit de gordijnen of doe de rolgordijnen naar beneden
* zet de televisie aan of de radio
* probeer ze niet te troosten dit versterkt de angst (ook al is dat moeilijk)
* als  je niet thuis bent zet dan het licht aan

voor buiten:
* doe je dieren in hun hok of kooi zitten en zorg dat ze niet loslopen of uitbreken
* hang een deken over het hok of kooi
* beter nog: zet ze in de garage of schuur (als het kan met wat muziek)
* als je niet thuis bent zet dan het licht aan

paar tips ik hoop dat de diertjes zich zo wat beter voelen. Je hebt ook van die pilletje of middeltjes maar ik heb geen ervaring met die middeltjes en kan daar ook niks over zeggen.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze tips. Gelukkig Nieuwjaar. En dat het een super leuk en gezellig jaarwisseling wordt (zonder ongelukken). 

Geen opmerkingen: