maandag 2 april 2012

DIY: limoen scrub

Het is niet echt een DIY. Maar wel heel leuk om te doen, namelijk een snelle en simpele scrub maar wel met resultaat !! 








Het klopt dat ik meer dan een week volgens mij geen berichten heb gepost. Sorry daarvoor, afgelopen week hadden Keava en ik het vooral druk met leren. We hadden namelijk ''compoweek'' (zo noemen ze dat bij ons op school) eigenlijk gewoon proefwerkweek. Dus een week vol stress en proefwerken.

Tijd om aan het einde van de week even lekker ontspannen. Nou had ik die vrijdag ook niet veel zin om nog een bericht te posten, want ik kwam net terug van de stad. (Voor de Sephora actie). En had het helemaal gehad om nog één stap te zetten richting de computer te zetten. Ik ben op de bank gaan zitten en heb die middag/avond niets meer gedaan ''even rust''. Die zaterdag had ik na de hockeywedstrijd (1-1 gelijk gespeeld) met daarna wel zin om een scrub te doen. Maar ik was te lui om een scrub te maken en daarom wilde ik een makkelijke en simpele.

benodigdheden:
                          * 1 halve limoen/citroen
                          * suiker
                          * kommetje
that's it



Je doopt de halve limoen in de suiker :


Nu is het tijd om met cirkelende bewegingen  zachtjes over je gezicht gaan. Misschien nog een keer je halve citroen in de suiker dopen.  


Meer is het eigenlijk niet. Je gezicht hierna zacht deppend schoonmaken met lauw warm water. Mijn gezicht voelt gereinigd maar ook zacht aan, ook is mijn gezicht wat egaler geworden. Dat komt doordat de sap je poriën samen trekt. De suiker maakt mijn huid ook wat gladder en strakker maar de limoen zorgt ervoor dat het wat matter wordt. Dus niet al te shiny. 


Ik ben echt heel tevreden over deze makkelijke scrub. Het is simpel en snel wel een kliederboel dus doe het boven een wastafel of spring hierna onder de douche. Want het begint uiteindelijk onwijs te plakken!

Echt een aanrader? het is vrij bekend wisten jullie dit al? en hebben jullie dit al eens geprobeerd?


xxxx Hannah

8 opmerkingen:

Lonneke zei

Leuk, ik heb nog nooit zelf een scrub gemaakt... Maar dit ga ik zeker een keer proberen!

Anoniem zei

Dit ga ik zeker proberen ! vanavond nog ;)
X Sofie

Sofie zei

Leuk artikel! ♥

Littlefashiolista zei

zou ik misschien je mail mogen? had paar vraagjes over de meeting

Soraya zei

Ooh wat leuk! Had ik zelf nog niet eerder over nagedacht, heb je nog wat gekocht in de sephora? xx

Ella zei

Leuk idee ! Ga ik ook eens uitproberen :)
x Ella

Cherel zei

Ik kende dit nog niet, maar ga het zeker eens proberen!
xoxo

Selma zei

Deze kende ik nog niet! Wat een leuk idee! Is de proefwerkweek een beetje goed gegaan?